REGULAMIN KOSBUD LOYAL
Regulamin sklepu internetowego i systemu wymiany punktów na produkty z katalogu Kosbud Loyal
§ 1 Postanowienia wstępne
Sklep internetowy i system lojalnościowy, dostępny pod adresem internetowym www. loyal.kosbud.com pl, prowadzony jest przez KOSBUD Bracia Kosińscy Adam Kosiński, Mariusz Kosiński, Marcin Kosiński Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Warszawska 14, Dziękowizna, 05-300 Mińsk Maz., wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000287376, NIP 8222149468, REGON 140032431.
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do użytkowników programu KOSBUD Loyal, korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego i systemu wymiany punktów na produkty z katalogu Kosbud Loyal oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2 Definicje
Uczestnik programu Kosbud Loyal – osoba fizyczna lub przedsiębiorca, posiadający zarejestrowane konto w aplikacji Kosbud Loyal, zawierający ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową. Uczestnikiem programu może być wykonawca lub dystrybutor.
Sprzedawca – firma KOSBUD Bracia Kosińscy Adam Kosiński, Mariusz Kosiński, Marcin Kosiński Spółka z ograniczoną odpowiedzialności, ul. Warszawska 14, Dziękowizna, 05-300 Mińsk Maz., wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000287376, NIP 8222149468, REGON 140032431
Wykonawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub osoba prawna, która nabywa produkty marki Kosbud Bracia Kosińscy Sp. z o.o., w celu ich wykorzystania przy świadczeniu usług budowlanych lub remontowych na rzecz osób trzecich, niebędąca konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Dystrybutor – podmiot prowadzący działalność gospodarczą polegającą na zakupie produktów marki Kosbud Bracia Kosińscy Sp. z o.o., w celu ich dalszej odsprzedaży, w szczególności hurtownie, składy budowlane, sieci handlowe lub inne jednostki handlu B2B, który zawarł umowę handlową lub współpracuje z firmą Kosbud Bracia Kosińscy Sp. z o.o. na podstawie ustalonych warunków handlowych.
Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów lub wymieniający zgromadzone punkty na produkty za pośrednictwem Sklepu.
Sklep – sklep internetowy i platforma wymiany punktów na produkty z katalogu Kosbud Loyal, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.loyal.kosbud.com.pl
Umowa zawarta na odległość– umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów/Usług ze Sprzedawcą.
Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta w trakcie rejestracji oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie i uzyskanych punktach.
Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
Formularz zamówienia lub wymiany – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, wymiany punktów, sposobu dostawy i płatności.
Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także umożliwia ustalenie i modyfikację danych dotyczących Zamówienia, w szczególności ilości produktów oraz wartości punktowej przy procesie wymiany.
Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa, której specyfikacja opisana jest w katalogu Kosbud Loyal, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Premiowane produkty marki Kosbud – produkty produkowane przez firmę Kosbud Bracia Kosińscy Sp. z o.o., które są objęte programem Kosbud Loyal. Do wszystkich premiowanych produktów dołączone są naklejki z kodami QR, które odpowiadają określonej liczbie punktów, które uczestnik programu będący Wykonawcą gromadzi na koncie. Punktacja produktów premiowanych uwzględniona jest również w zbiorczym kodzie QR widocznym na karcie dołączonej do dokumentu WZ, który umożliwia gromadzenie punktów na koncie Dystrybutorowi. Produktami premiowanymi są: Acrylit-SL, Acrylit-SL Premium, Acrylit-SL nano white, Acrylit-SLN, Acrylit Si-Si, Stonehenge, Mozalit, Grunlit-SL, Grunlit-SiSi, Fasadowa-SL, Fasadowa SiSi, Termolep-S Premium, Termolep-U Biały, Termolep-D, Termolep D-C, deska elewacyjna Tabulo, okładzina lamelowa Tabulo, panel elewacyjny Stono Granito, płytki Klinkiero, panel Klinkiero, panel z rolki Klinkiero.
Punkty –punkty umożliwiające uczestnikowi Kosbud Loyal wymianę na produkty/usługi dostępne w katalogu programu. Punkty gromadzone są na koncie użytkownika Kosbud Loyal poprzez zeskanowanie kodów QR naklejonych na produkty marki Kosbud Bracia Kosińscy Sp. z o.o. objęte programem lojalnościowym (w przypadku Wykonawców), zeskanowanie kodu QR widocznego na karcie dołączonej do dokumentu WZ (w przypadku Dystrybutorów) lub poprzez aktywację dodatkowych kodów promocyjnych generowanych przez Sprzedawcę i przydzielanych uczestnikom programu.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosownie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3 Kontakt ze Sklepem
Adres Sprzedawcy:
KOSBUD Bracia Kosińscy Kosińscy Adam Kosiński, Mariusz Kosiński, Marcin Kosiński Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Warszawska 14, Dziękowizna, 05-300 Mińsk Maz.
Adres e-mail Sprzedawcy:
biuro@kosbud.com.pl
Numer telefonu Sprzedawcy:
25 756 38 88
Adres e-mail i infolinia programu KOSBUD Loyal:
kosbud.loyal@kosbud.com.pl
885 33 44 00
Numer rachunku bankowego Sprzedawcy
PKO BP 27 1020 4476 0000 8102 0098 8873
Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
Klient może kontaktować się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 08:00 – 15:00
§ 4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową o rozdzielczości przynajmniej 768 na 1024px,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików Cookies,
- włączona obsługa skryptów Javascript.
- włączony lokalizator GPS
- w przypadku korzystania z aplikacji mobilnej na Smartphonie - wersja Androida nie starsza niż 5.1.
Powyższe wymagania techniczne są niezbędne do poprawnego pobrania aplikacji mobilnej Kosbud Loyal z Google Play lub App Store, oraz zarejestrowania konta.
§ 5 Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Jednak, liczba punktów niezbędna do wymiany na wybrany produkt z katalogu Kosbud Loyal jest widoczna po zalogowaniu. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt, podatek VAT 23% oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
- Sprzedawca ma prawo do zmiany cen produktów w trakcie trwania programu oraz ilości punktów, za które można je wymieniać.
- Sprzedawca ma prawo do zmiany ilości punktów przypisanych do poszczególnych produktów premiowanych marki Kosbud, usunięcia produktów z listy produktów premiowanych lub objęcia programem nowych produktów marki Kosbud.
- W trakcie trwania programu przewidziane są liczne promocje, zmniejszające ostateczną cenę produktów i zwiększające ilość zdobywanych punktów przypisaną produktom marki Kosbud.
- W przypadku błędu wynikającego z niepoprawnego działania strony internetowej, aplikacji na urządzenie z systemem Android lub iOS lub prób świadomego wpłynięcia na działanie powyższych (np. poprzez atak lub modyfikację kodu), gdzie użytkownik dokonał zakupu lub wymiany wynikającej z problemów technicznych (np. brak dopłaty do zamówienia, kwoty marginalnie niższe lub zerowe), sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania transakcji oraz pełnego zwrotu wykonanej płatności lub pobranych punktów.
- Dodawanie punktów przez administratora Kosbud Loyal nieskanujących się kodów możliwe jest, tylko gdy użytkownik spełnia podane w § 4 wymagania techniczne. Prześle wyraźne pojedyncze zdjęcia wszystkich nieskanujących się kodów lub wszystkie 6-cio bądź 7-mio cyfrowe numery kodów znajdujące się na dole naklejki z kodem. Na prośbę Sprzedawcy, Użytkownik ma też obowiązek przesłać zdjęcie faktury, na której zostało wykazane kupno danych produktów. Użytkownik ma obowiązek zachować dowód zakupu produktów Kosbud przez okres 2 lat. Gdy na produkcie nie został umieszczony kod promocyjny, również należy przesłać zdjęcie opakowania z góry oraz boków produktu. W razie problemów z programem Kosbud Loyal zachęcamy do kontaktu.
§ 6 Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy pobrać na telefon aplikację mobilną Kosbud Loyal z Google Play lub App Store i wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: aktualny adres e-mail, nazwę konta, adres, numer telefonu, wpisanie hasła oraz wybranie typu konta – dystrybutor lub wykonawca.
- Na podany numer telefonu zostanie wysłany kod aktywacyjny, który należy wpisać, aby dokończyć proces rejestracji.
- Dystrybutor może korzystać z programu Kosbud Loyal, wyłącznie mając zarejestrowane konto typu Dystrybutor. Nie może on uczestniczyć w programie posiadając konto typu Wykonawca. Złamanie tej zasady skutkuje usunięciem konta przez Sprzedawcę lub usunięciem zebranych punktów.
- Wykonawca może korzystać w programu Kosbud Loyal, wyłącznie mając zarejestrowane konto typu Wykonawca. Nie może on uczestniczyć w programie posiadając konto typu Dystrybutor. Złamanie tej zasady skutkuje usunięciem konta przez Sprzedawcę lub usunięciem zebranych punktów.
- Jeżeli Dystrybutor posiada aktualnie konto typu Wykonawca, powinien zmienić typ konta na Dystrybutor w aplikacji mobilnej, w zakładce Moje konto w rubryce Typ konta. Dokonanie przez użytkownika zmiany typu konta z Wykonawcy na Dystrybutora w aplikacji mobilnej możliwe jest tylko raz. Ponownej zmiany typu konta może dokonać jedynie Sprzedawca.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe jednak niezbędne do korzystania z programu lojalnościowego oraz aplikacji mobilnych.
- Z programu KOSBUD Loyal nie mogą korzystać (zbierać punkty i wymieniać je na produkty) pracownicy firmy KOSBUD Bracia Kosińscy Sp. z o. o. wraz z członkami swoich rodzin. Wskazane osoby mogą jedynie nabywać produkty dostępne w sklepie wyłącznie odpłatnie.
- Jedna osoba może posiadać tylko jedno konto.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie adresu e-mail i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
- W chwili prawidłowej rejestracji w bazie danych Sklepu Klient otrzymuje Indywidualny Numer Uczestnika Programu, na którym rejestrowane są Punkty Programu KOSBUD Loyal oraz zapisywana jest historia jego uczestnictwa w Programie.
§ 7 Zbieranie punktów Kosbud Loyal
- Klient gromadzi na swoim koncie punkty, które w każdej chwili trwania Programu może wymienić na Produkty/usługi dostępne w danym momencie na platformie sklepu.
- Jeżeli uczestnik jest Wykonawcą (posiada typ konta Wykonawca), gromadzi Punkty KOSBUD Loyal poprzez dokonywanie zakupów produktów premiowanych marki KOSBUD objętych programem i skanowanie kodów QR za pomocą aplikacji mobilnej Kosbud Loyal, znajdujących się na naklejkach dołączonych do pojedynczych opakowań produktów premiowanych marki Kosbud.
- Kody QR z punktami dla Wykonawcy znajdują się na oznaczonych programem naklejkach umieszczonych z boku wiadra (Acrylit-SL), na pokrywce (grunty, farby, Termolep-D, Termoelp D-C, oraz tynki poza Acrylit-SL), w środku pudełka (Tabulo), na pudełku (Klinkiero i Stono Granito) lub zapakowane są (w ilości 42 szt. – dla jednej całej palety) razem z ulotką w woreczku strunowym, który przypięty jest do kartki z datą produkcji klejów (palety klejów Termolep-S Premium i Termolep-U Biały). Na naklejkach z kodami QR widnieje ilość punktów przypisana do danego premiowanego produktu marki Kosbud.
- Jeżeli uczestnik jest Dystrybutorem (posiada typ konta Dystrybutor), gromadzi Punkty KOSBUD Loyal poprzez dokonywanie zakupów produktów premiowanych marki KOSBUD objętych programem i skanowanie zbiorczych kodów QR za pomocą aplikacji mobilnej Kosbud Loyal, umieszczonych na karcie dołączonej do dokumentu WZ. Po zeskanowaniu zbiorczego kodu QR z karty, do konta użytkownika dodawana jest suma punktów wszystkich premiowanych produktów marki Kosbud znajdujących się na dokumencie WZ, do którego dołączona jest karta z kodem QR.
- Uczestnik posiadając konto zarejestrowane jako Dystrybutor nie ma możliwości skanowania kodów QR na opakowaniach jednostkowych produktów premiowanych marki Kosbud. Z kolei uczestnik zarejestrowany w programie jako Wykonawca nie ma możliwości skanowania zbiorczych kodów QR dołączanych do dokumentu WZ dystrybutorowi.
- Jeżeli uczestnik programu dokonuje za pomocą aplikacji mobilnej Kosbud Loyal, skanów kodów QR nie mając jednocześnie dostępu do internetu, wówczas zeskanowany kod QR uzyskuje status „Trwa sprawdzanie” a punkty zostaną dodane do konta w momencie uzyskania połączenia z internetem. Aktualny status wykonanych skanów można sprawdzić w aplikacji mobilnej w Menu w zakładce Historia skanów.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do żądania od Uczestnika przedstawienia faktury lub rachunku potwierdzającego dokonanie zakupów produktów marki KOSBUD objętych programem.
- Sprzedawca ma prawo do anulowania zebranych na koncie użytkownika punktów lub niezrealizowania zamówionych produktów z katalogu Kosbud Loyal, gdy klient wejdzie w ich posiadanie niezgodnie z regulaminem programu.
- Punkty zarejestrowane na Koncie Uczestnika zachowują 24 miesięczną ważność i mogą być przez Klienta wymienione na produkty/usługi dostępne w programie w dowolnym momencie ich ważności.
§ 8 Dodatkowe kody promocyjne
1. Sprzedawca organizuje akcje promocyjne, w ramach których generuje i przydziela nowym i aktualnym uczestnikom programu dodatkowe kody promocyjne, które po odpowiednim aktywowaniu przez uczestnika, w zależności od rodzaju kodu zwiększają liczbę punktów na koncie lub powodują zwiększenie ilości liczby punktów przypisanych do produktów premiowanych marki Kosbud po zeskanowaniu kodów QR.
2. Dodatkowe kody promocyjne należy aktywować poprzez wpisanie odpowiedniej kombinacji liter i cyfr, ustalonej przez Sprzedawcę, w aplikacji mobilnej w zakładce Kody promocyjne.
3. W zależności od rodzaju, kody promocyjne powodują zwiększenie liczby punktów na koncie lub zwiększenie wartości punktowej produktów premiowanych marki Kosbud: od razu po ich wprowadzeniu, po dokonaniu skanu lub po dokonaniu pierwszego skanu przez nowego użytkownika.
4. Dodatkowe kody promocyjne „Punkty na Start” może wykorzystać tylko nowy użytkownik programu. Aktualni użytkownicy nie mogą korzystać z tego rodzaju kodów. Nowy użytkownik może skorzystać z dodatkowych kodów promocyjnych „Punkty na Start” tylko raz. W przypadku wykrycia jakichkolwiek nieprawidłowości związanych z nieuczciwym korzystaniem z „Punktów na Start”, Sprzedawca ma prawo odebrać użytkownikowi punkty uzyskane wbrew niniejszemu Regulaminowi.
5. Urodzinowe kody promocyjne są przyznawane tylko aktywnym użytkownikom, którzy mają co najmniej 10000 punktów Kosbud Loyal, uzyskanych poprzez skany kodów QR na produktach marki Kosbud lub na karcie dołączonej do dokumentu WZ.
6. Dodatkowe kody promocyjne posiadają termin ważności, która oznacza datę, po której kod już nie będzie aktywny, czyli wpisanie go w aplikację nie spowoduje zwiększenia ilości punktów na koncie użytkownika.
§ 9 Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- Zalogować się w aplikacji mobilnej Kosbud Loyal lub na stronie www.kosbud.loyal.com.pl;
- W katalogu produktów Kosbud Loyal wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, określając jego atrybuty tj. kolor, rozmiar (w zależności od rodzaju produktu),
- W przypadku, gdy Klient posiada zbyt małą liczbę punktów, aby otrzymać wybrany produkt, może przed dodaniem go do koszyka, za pomocą suwaka (znajdującego się przy danej produkcie w katalogu) zmniejszyć jego wartość punktową i tym samym powiększyć wartość pieniężną wyrażoną w złotówkach. Wówczas Klient będzie mógł wymienić posiadane punkty na produkt, dopłacając odpowiednio większą kwotę w złotówkach.
- Następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka” (lub równoznaczny);
- Przejść do koszyka i kliknąć “Wymieniam” (lub równoznaczny),
- Wybrać jeden z dostępnych sposobów dostawy, podać dane do faktury lub paragonu oraz adres dostawy jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty,
- Opłacić zamówienie w systemie PayU jeżeli Klient wybrał sposób dostawy przez kuriera albo gotówką w przypadku przesyłki pobraniowej lub odbioru osobistego.
- Katalog produktów Kosbud Loyal nie jest ofertą handlową i Sprzedawca nie gwarantuje stałej dostępności wskazanych w nim produktów/usług. Wizualizacje graficzne, fotografie i opis umieszczonych w katalogu produktów mają charakter informacyjny. W przypadku gdy, z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, dostarczenie produktów nie będzie możliwe, a w szczególności z powodu braku dostępności na rynku, wyczerpania zapasów, zmiany modelu przez producenta itp. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zastąpienia produktów wskazanych w katalogu, produktami zbliżonymi pod względem wartości, jakości i walorów użytkowych do produktów pierwotnych.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w ofercie sklepu, jak również prawo zmiany całego asortymentu w trakcie trwania Programu bez podania przyczyny.
- Sprzedawca ma prawo zaproponować Klientowi wymianę Punktów na produkty i usługi spoza Katalogu np. produkty z oferty produkcyjnej KOSBUD.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość do nie podjęcia realizacji zamówienia, które zostało wykonane w trakcie prac modernizacyjnych sklepu lub błędu/awarii systemu. Klient zostanie poinformowany o tym fakcie w przeciągu 48h od zaistnienia problemu wraz ze zwrotem wpłaconej kwoty.
§ 10 Oferowane metody dostawy oraz płatności
1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- Kurier - dostawa na wskazany przez uczestnika programu adres, płatność przez system PayU (opcja niedostępna w przypadku przedpłaty w ostatni dzień/weekend miesiąca oraz od 20 grudnia do 10 stycznia).
- Przesyłka pobraniowa - dostawa na wskazany przez uczestnika programu adres, płatność gotówką przy odbiorze.
- Odbiór osobisty w siedzibie KOSBUD - płatność gotówką przy odbiorze.
- Odbiór osobisty w wybranym przez uczestnika programu punkcie dystrybucyjnym (lista dystrybutorów dostępna w formularzu zamówienia) - płatność gotówką przy odbiorze.
2. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronie Sklepu oraz w trakcie realizacji zamówienia.
3. Do każdego zamówienia wystawiany jest dokument potwierdzający transakcję. W formularzu składania zamówienia użytkownik może wybrać fakturę lub paragon. Należy wówczas podać odpowiednie dane do wystawienia dokumentu.
§ 11 Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym/platforma programu zgodnie z § 6 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie rejestracji konta adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę na adres wskazany przy zamówieniu lub do wybranego dystrybutora, do 8 tygodni od momentu złożenia zamówienia (zwykle zamówione produkty wysyłane są w ciągu tygodnia).
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.
- Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się od dnia płatności przelewem, płatności elektronicznej lub kartą płatniczą – od dnia uznania środków na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- Dostawa Produktu odbywa się na terenie Polski.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia.
§ 12 Prawo odstąpienia od umowy
- Klient może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- W przypadku odstąpienia od zamówienia, opłata za Produkty/usługi zostanie zwrócona na rachunek bankowy Klienta a wykorzystane punkty Kosbud Loyal zostaną zwrócone na konto Klienta po zwrocie towaru.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się dnia od dostarczenia Produktu Klientowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dni dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od dnia objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
- Klient może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Klienta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty poprzez przesłanie oświadczenia na adres Sprzedawcy.
- Dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Klienta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi na podany przez Klienta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zobowiązuje się Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie).
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem.
- Klient powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Klient odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikający z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
9. W przypadku, gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
10. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- gdy Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
§ 13 Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu formularza reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą produktu.
- Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres
KOSBUD Bracia Kosińscy Adam Kosiński, Mariusz Kosiński, Marcin Kosiński Spółka z o.o., ul. Warszawska 14, Dziękowizna, 05-300 Mińsk Maz.
§ 14 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1668), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1668), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 15 Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego gromadzone są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 16 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw, rozszerzenie funkcjonalności aplikacji mobilnych Kosbud Loyal, rozbudowa programu Kosbud Loyal – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W przypadku rażącego złamania zasad niniejszego regulaminu przez uczestnika programu np. nieuczciwe nabycie punktów, Sprzedający ma prawo zgłosić to na Policję lub skierować sprawę do Sądu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Załącznik nr 1. Formularz odstąpienia od Umowy
Załącznik nr 2. Formularz reklamacyjny